Doprava zdarma od 8 000 Kč

Kancelářský nábytek pro malou kancelář

Nahrávám...
Kancelářský nábytek pro malou kancelář

Svět kolem nás se mění. Mění se podmínky, ve kterých pracujeme a žijeme. My se také měníme, někdy potřebujeme v našem životě udělat něco jinak. Současná realita pro nás přestává být dostačující nebo naopak, souhlasíme s něčím, co se nám kdysi zdálo nepřijatelné. Mnozí z nás opouštějí velké firmy, odcházejí ze zaměstnání na plný úvazek a začínají podnikat na vlastní pěst nebo pracovat na volné noze. Stále častěji se potýkáme s nutností zařídit si kancelář v pronajatém prostoru nebo malou kancelář u sebe doma. Jak to udělat? Jak takovou malou kancelář zařídit?

Kancelářský nábytek

Plánování prostoru

Efektivní plánování malého prostoru, bez ohledu na to, zda se jedná o kancelář nebo byt, se často stává velkou výzvou. Na menším prostoru musíme umístit nezbytný nábytek, do kterého by se měli vejít všechny dokumenty a kancelářské doplňky. Bylo by skvělé, kdybychom se mohli  mezi tímto nábytkem také volně pohybovat. Pokud se nám zdá efektivní plánování malého prostoru obtížné, můžeme využít profesionální poradenství mnoha nábytkářských společností a objednat si bezplatnou vizualizaci. Můžeme si také najmout interiérového designéra, ale v takovém případě musíme počítat s dodatečnými náklady.

Plánování prostoru

Jak si vybrat kancelářský nábytek?

Nejprve zvažme,co v naší malé kanceláři potřebujeme. Bez čeho se neobejdeme a čeho se kvůli omezenému počtu metrů čtverečních umíme vzdát. Určitě budeme potřebovat kancelářský stůl, relaxační nebo kancelářské křeslo, knihovnu, skříň nebo kancelářskou komodu na složky a dokumenty. Pokud máme stále volné místo, stojí za zvážení dokoupení konferenčního stolku. Vedle stolu bude pěkně vypadat kancelářská pohovka nebo relaxační sestava.

Moderní kancelářský nábytek

Jaký kancelářský nábytek si vybrat?

Pokud už víme, co se bude v naší kanceláři nacházet, můžeme přejít k výběru stylu interiéru, barev, doplňků, rostlin atd. Moderní kancelářský nábytek bude pěkně vypadat v malé kanceláři, jelikož působí lehčím dojmem a má menší rozměry. Nábytek v barvě amerického ořechu, tmavého ořechu, dubu, wenge, bílý kancelářský nábytek - na trhu je obrovský výběr nábytku ve všech barvách dřeva. Vyberme si barvu nábytku, která je vizuálně příjemná; barvu, která se nám líbí. Většinu času trávíme na pracovišti, pokud nebereme pod úvahu dobu spánku. Musíme se proto v těchto místech cítit dobře, to je základní pravidlo.

Malý psací stůl

Kancelářské stoly - který si vybrat?

Výběr kancelářského stolu je pravděpodobně nejzásadnější. Důležitějším rozhodnutím je pouze výběr kancelářských židlí. Pojďme se proto podívat na možnosti, které v tomto ohledu nabízíme:

  • Malý psací stůl – jsme si jistí, že nám bude stačit stůl o rozměrech 120 x 60 cm? Povrch pracovní desky, který máme k dispozici, je nesmírně důležitý. Jaká je povaha naší práce? Používáme pouze notebook nebo také složky, knihy, které si často prohlížíme?
  • Rohový stůl - pokud nám uspořádání místnosti umožňuje takový stůl zakoupit, nebudeme litovat. Efektivní zařízení prostoru, díky kterému získáme více místa pro zbývající nábytek.
  • Psací stůl se zásuvkami - je dobrým řešením, pokud v něm potřebujeme schovat různé drobnosti. Pokud si vybereme malý psací stůl bez zásuvek, může se stát, že nám pracovní deska nebude stačit.
  • Psací stůl s komodou - stejně jako v případě rohového stolu nám nabízí dodatečné místo. Pokud je komoda nebo kancelářský kontejner pohyblivý, můžeme s ním volně manévrovat. 
  • Dvojitý pracovní stůl - hodí se pro uživatele, kteří chtějí sdílet pracovní prostor s druhou osobou. Toto řešení zabere méně místa než dva pracovní stoly vedle sebe.
  • Pracovní stůl na PC - stále běžné, i když méně populární  řešení. Počítač lze umístit na jakoukoliv desku stolu, dokonce i na konferenční stolek. Je důležité zvážit, zda takový kus nábytku bude v naší malé kanceláři efektivní. Zabere totiž spoustu místa a pro práci získáme pouze malou plochu.

 kancelářský_stůl

Kancelářské křeslo

Kancelářské křeslo, které využíváme každý den mnoho hodin, MUSÍ být pohodlné. Výběr na trhu je obrovský, křesla se liší jak funkcemi, čalouněním, tak designem. Podrobný přehled kancelářských křesel najdete v samostatném článku. Zde se podíváme pouze na obecné vlastnosti, které stojí za zvážení při výběru kancelářského křesla. 

  • Ergonomické kancelářské křeslo - důrazně doporučujeme výběr ergonomického křesla nebo židle. Vyjmenování všech kladů, by bylo na dlouho. Proto se zaměříme na nejdůležitější - na ergonomii. Pohodlně vyprofilované opěradlo a sedadlo nám zajistí pocit pohodlí během několikahodinové práce. Dobře nastavené opěradlo, opěrka hlavy, loketní opěrky, které odlehčí svalům páteře.

 

  • Typ čalounění. Zde máme na výběr přírodní nebo ekologickou kůži, síťovaný materiál mesh nebo jiné čalounické látky. Křeslo čalouněné přírodní kůži působí velmi elegantně a stylově. Ekologická kůže splňuje podobnou funkci, ale může být méně odolná. Síťovaný materiál mesh se stal v poslední době velice populární. Tento materiál je skvělý především v období léta. Jeho mínusem je ale chybějící čalounická pěna na sedadle a opěradle.

Kancelářské křeslo

Vše záleží na preferenčních uživatele. Před nákupem kancelářské židle doporučujeme zajít si do obchodu a vyzkoušet si několik modelů na místě. Je důležité si zkusit, která varianta je pro nás nejlepší. Pokud internetový obchod nemá showroom a vybraný model nám z jakéhokoliv důvodu nevyhovuje, můžeme zakoupené zboží bez udání důvodu vrátit.

Kancelářská knihovna nebo kancelářská skříň?

A není to náhodou to stejné? Výrobci kancelářského nábytku často tyto pojmy zaměňují. V podstatě to není až tak zásadní. Nejdůležitější je, jaký typ kancelářského nábytku potřebujeme k uložení věcí.

  • Uzavřená kancelářská knihovna nám umožňuje skrýt všechny pořadače, složky s dokumenty, všechny druhy zápisků, psací potřeby atd. I když tyto věci nejsou možná na první pohled dekorační, nebo se nám stane, že v jejich uložení nemáme úplně systém, díky uzavíratelné kancelářské knihovně (je důležité, aby měla tichý doraz!) bude náš interiér působit estetickým dojmem.

 

  • Otevřená nebo částečně otevřená kancelářská knihovna má své nesporné výhody. I když nás taková knihovna vlastně nutí udržovat pořádek v uložených dokumentech (což je i tak nezbytné, pokud nechceme mít v dokumentech chaos), získáváme prostor pro dekorativní předměty. Možná bychom si chtěli vystavit suvenýr z prázdnin, hezkou fotku v rámečku nebo květinu v dekoračním květináči? Takový typ knihovny nám to umožní.

Kancelářská knihovna

Kancelářská skříň

Konferenční stolek + pohovka

Kancelářský konferenční stolek nebo malý kávový stolek je nepostradatelný, pokud plánujeme v naší kanceláři přijímat návštěvy, klienty, obchodní partnery atd. Anebo sami potřebujeme místo, kde bychom si mohli v klidu vypít kávu. Dokonce i malý konferenční stolek zpříjemní rozhovor s klientem. Kancelářská pohovka nebo konferenční křesla by neměli být velké, těžké a nepohodlné.

Kancelářský konferenční stolek

Doplňky

I v malé kanceláři se určitě najde místo pro doplňky. Pokud již nemáme místo pro umístění ozdob nebo květin v kancelářském prostoru, vždycky si můžeme pověsit na stěnu moderní obraz nebo malby. Na stole se bude skvěle vyjímat stylová lampa. Dobrou volbou je také nákup barevného koberce. Hledejme originální inspirace a nové nápady. Udělejme z našeho pracoviště příjemné místo.